Drogi czytelniku!

Jeżeli masz pomysł na współpracę z nami - śmiało do nas napisz!
Jeżeli takiego nie masz, ale podoba Ci się nasz blog - również napisz!

Jesteśmy otwarte na pomysły kooperacji, a także chętnie porozmawiamy o Twoich kulinarnych gustach.
Mamy pomysły na gastronomiczne imprezy, spotkania, eventy, w których chętnie Ci pomożemy!

Nie zwlekaj - napisz! Oto adres mailowy:
mojamamagotuje@gmail.com

Wyszukaj na blogu

czwartek, 17 maja 2018

Batony owsiane z musem jabłkowym i polewą czekoladową

Śniadanie to podstawowy posiłek dnia. Co jeść na śniadanie żeby mieć dużo energii? Poranny pośpiech często powoduje, że rezygnujemy z jedzenia tego jakże ważnego z perspektywy całego dnia posiłku. Bywa, że na pusty żołądek "wrzucamy"  na szybko kromkę chleba i zalewamy wszystko zbawienną kawą, która podrażnia delikatną błonę śluzową naszego żołądka, powodując poważne choroby układu pokarmowego. 

Prawda jest taka, że musimy zadbać przede wszystkich o dobre paliwo dla naszego organizmu. Śniadanie mistrzów powinno zawierać odpowiednią dawkę białka i węglowodanów, tak aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość kalorii. Tylko wtedy będzie pożywne i odżywcze, dając tym samym siły na cały długi dzień. 

Nasza propozycja? Batony owocowe z musem jabłkowym z polewą czekoladową. Spróbujcie sami! 


sobota, 21 kwietnia 2018

Bezglutenowa pizza sycylijska

Postanowienia noworoczne mogą być różne. Kiedy 1 stycznia jak co roku, tradycyjnie zapisywałam moje postanowienia na pierwszej stronie nowego kalendarza zdałam sobie sprawę, że pozycji na 2018 rok jest bardzo dużo. Długo się nie zastanawiając, skreśliłam wszystkie niepotrzebne cele, zostawiłam w moim mniemaniu dwa najważniejsze- być szczęśliwą i zdrową.  Oba, jak na razie skutecznie udaje mi się realizować. Do rzeczy, od połowy stycznia jestem na programie oczyszczającym prof. Siergieja Batieczko, nie wdając się w szczegóły jestem na diecie bezglutenowej, bez laktozowej i lekkostrawnej. Razem z mamą testujemy w naszej kuchni dania bezglutenowe, oto jedno z nich, sycylijska pizza bezglutenowa na mące  z ciecierzycy. 



sobota, 3 marca 2018

Czekoladowo - orzechowy budyń z kaszy jaglanej

Jak prawidłowo ugotować kaszę jaglaną, tak aby nie była gorzka w smaku? Oto nasz sprawdzony sposób:

1. 1 szklankę kaszy jaglanej należy wsypać na drobne sitko i dokładnie przepłukać zimną wodą, do momentu aż zacznie wypływać zupełnie przeźroczysta woda. Mieszamy metalową  łyżką. 

2. Następnie, przepłukaną pod kranem kaszę należy przelać wrzątkiem, aby nie była gorzka.

3. W garnku zagotować 2,5 szklanki wody, wrzucić kaszę, dodać soli i kilka kropel oliwy. Kilka razy przemieszać i gotować pod przykryciem 15-17 min (na bardzo małym ogniu). Pozostawić pod przykryciem jeszcze 5 min, później odkryty garnek pozostawić do odparowania nadmiaru wody.

Kaszy podczas gotowania nie należy mieszać, ponieważ robi się papka. 


czwartek, 15 lutego 2018

Risotto z pesto

Propozycja połączenia dwóch wspaniałych dań: risotto i smakowitego pesto. Spróbujcie jaki będzie efekt takiego eksperymentu. 



środa, 17 stycznia 2018

Harira – marokańska zupa

Za oknem w końcu trochę śniegu. Jest biało i mroźno, a nasze organizmy potrzebują wewnętrznego ogrzania. Najlepiej działają rozgrzewające zupy, najlepiej z dodatkiem dużej ilości aromatycznych przypraw.
Harira podbiła nasze smaki. Ta marokańska potrawa kusi zapachem kolendry i kuminu rzymskiego, a dodatek cynamonu, imbiru oraz papryki skutecznie pobudza nas do życia. 
Spróbujcie sami!


czwartek, 11 stycznia 2018

Babeczki makowo-migdałowe

Tymczasem u nas dalej świątecznie.  Naładowane noworoczną energią i pełne zapału do pracy odważnie wchodzimy w Nowy Rok 2018.

Życzymy Wszystkim, którzy nas odwiedzają pięknego Nowego Roku, pełnego radości i dobrego smaku. Niech każdy dzień będzie godny zapamiętania.

Marysia i Ania

Moja Mama Gotuje



wtorek, 14 listopada 2017

Kasza jaglana zapiekana z serem i jabłkami

Ciepłe śniadanie to podstawa moich zimowo-jesiennych poranków. Kiedy jeszcze nie do końca obudzona chcę szybko pobudzić organizm do życia, sięgam po wartościowy posiłek, obowiązkowo na ciepło.
Rozgrzany żołądek to zdrowy żołądek. Śniadanie na ciepło daje mi energię i siłę cały dzień, wzmacnia organizm i sprawia, że nawet "najcięższe" poranki nie są dla mnie wyzwaniem!